W związku z członkostwem Polski w Unii Europejskiej pojawiły się nowe możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli i dyrektorów. W ramach programu Erasmus+ wszyscy nauczyciele i dyrektorzy mogą skorzystać z bezpłatnych szkoleń językowych, językowo-metodycznych i specjalistycznych.
Metoda CLIL w nauczaniu.
Uczestnictwo w zagranicznych szkoleniach daje możliwość odświeżenia znajomości języka, poznania nowoczesnych metod uczenia i innowacyjnych form doskonalenia. To wyjątkowa okazja umożliwiająca zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do twórczego zarządzania szkołą przez wprowadzanie innowacyjnych programów nauczania, zaangażowania szkoły w międzynarodowe projekty zarówno na poziomie nauczycieli jak i uczniów oraz wzbogacenia wiedzy o marketingu i promocji placówki.Wszystkie korzyści indywidualne, które nabywają uczestnicy projektu przekładają się następnie na uczniów i całe środowisko szkolne, co w efekcie prowadzi do podniesienia jakości nauczania w szkole.
Nasza szkoła w czerwcu 2016 r. rozpoczęła pracę nad projektem Erasmus + pt. „Zastosowanie metody CLIL w nauczaniu przy wsparciu nowoczesnych technologii ICT kluczem rozwoju współczesnej szkoły”, którego szkolnym koordynatorem jest nauczycielka języka angielskiego p. Alicja Jarzycka.
Główne założenia projektu:
1. Podniesienie umiejętności językowych
2. Zapoznanie się z metodą CLIL
3. Dostosowanie programów nauczania w celu wykorzystywania metody CLIL na zajęciach.
4. Innowacyjne technologie ICT i ich zastosowanie w nauczaniu.
5. Wzrost motywacji do nauki języka angielskiego naszych uczniów.
6. Wymiana doświadczeń z nauczycielami innych krajów europejskich.
7. Nawiązanie kontaktów międzynarodowych.
W dniach 1.08.-12.08.2016 r sześcioro nauczycieli naszego grona pedagogicznego: Ewa Brzozowska, Alicja Jarzycka, Elżbieta Kozdraś, Agnieszka Podkowska, Joanna Zych i Tomasz Łacny brało udział w szkoleniu pt. „CLIL Content and Language Integrated Learning”(zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu) w miejscowości Leeds w Anglii.
Nauczyciele podczas kursu zapoznali się z metodąopartą na nauczaniu przedmiotów w języku angielskim, zdobyli nowe doświadczenia, poznali nowe i ciekawe metody nauczania, poprawiając jednocześnie swoje umiejętności komunikacyjne w tym języku. Uczestnicy mobilności w ramach kursu aktywnie brali udział również w warsztatach, pracach projektowych i wycieczkach (Leeds City Museum, Royal Armouries Museum, Libreary Art Gallery, Manchester).
Dwa tygodnie intensywnej nauki dały okazję do nowatorskiego spojrzenia na metodykę nauczania, poszerzenia swoich horyzontów, zdobycia nowych doświadczeń zawodowych oraz nawiązania współpracy z nauczycielami z innych państw.