• 1 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefa Wybickiego - Głuchołazy
    • Jesteśmy „SZKOŁĄ Z KLASĄ” i „SZKOŁĄ BEZ PRZEMOCY”. • Pracują u nas „NAUCZYCIELE Z KLASĄ”. • Bardzo dużo zajęć na świeżym powietrzu • Częste wyjazdy na lekcje muzealne i zajęcia w terenie. • Ciekawe wycieczki przyrodniczo–dydaktyczne na terenie kraju i zagraniczne • Duża sala sportowa z profesjonalnym wyposażeniem. • Nasi uczniowie uczą się pływać już od klasy pierwszej.
  • 2 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefa Wybickiego - Głuchołazy
    • Przygotowujemy uczniów do licznych konkursów przedmiotowych już od klasy pierwszej. • Praca z wysoko wykwalifikowaną kadrą przynosi znaczne sukcesy (Tylko w dwóch ostatnich latach, nie wspominając lat poprzednich, zdominowaliśmy w 95 % wszystkie gminne konkursy przedmiotowe i Turnieje BRD, zakończone w większości awansem do etapu powiatowego lub wojewódzkiego…)
  • 3 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefa Wybickiego - Głuchołazy
    • Rozwijanie zdolności plastycznych – koło zajęć manualnych, koło plastyczne, • Rozwijanie zdolności wokalnych - udział w festiwalach • Rozwijamy zdolności dziennikarskie- redagowanie gazetki BUDA 2. • Indywidualne zajęcia terapeutyczne: logopedyczne, korekcyjno – kompensacyjne, surdopedagogiczne, gimnastyka korekcyjna, terapia zajęciowa. Prowadzone są w profesjonalnych gabinetach.
  • 4 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefa Wybickiego - Głuchołazy
    Rok 2012/13 –PIERWSZE MIEJSCE W WOJEWÓDZTWIE (na ok.400 szkół) we współzawodnictwie Sportowym Szkół w ramach Wojewódzkich Igrzysk Szkolnych !!! Pozostałe lata - pierwsza dziesiątka • Dbamy o osiąganie sukcesów przez wszystkich uczniów! • Rozwijanie zdolności matematycznych już od klasy1- innowacje pedagogicznych – Matematyka Innego Wymiaru, Ortograffiti i inne.
  • 5 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefa Wybickiego - Głuchołazy
    • Co roku organizujemy FESTYNY, DNI ZDROWEGO STYLU ŻYCIA • Bardzo liczna grupa naszych uczniów zdobywa czołowe miejsca w zawodach sportowych na szczeblu wojewódzkim i centralnym. • W naszej szkole działa Klub Turystyki Pieszej współpracujący z Klubem KTUKOL, w ramach którego uczniowie zdobywają odznaki turystyczne. • Organizujemy wyjazdy na „Zielone szkoły”
baner

Język Angielski

ZADANIA PRZYGOTOWUJĄCE DO KONKURSU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Zakreśl w kółko wyrażenia prawidłowo uzupełniające zdania.

    1. I like making/taking photographs.

 

    1. He usually does his/him homework late at night.

 

    1. How about /let’s going to the cinema?.

 

    1. Shrek isn’t pretty.  He‘s good-looking/ugly.

 

    1. Wait and see/look!

 

    1. There isn’t some/any milk on the table.

 

    1. Everything depends on/of you.

 

    1. How much/many strawberries do you need?

 

    1. You can’t touch the wild animals. They can be dangerous/polite.

 

    1. I hate it!  It’s delicious/disgusting.

 

    1. Did Henry Ford invent/dicover the car?

 

    1. When/ Whose bike is this?

 

    1. Make/have a great time!

 

    1. The actor acts on the scene/stage

 

    1. Scientists do/make some interesting research on language.

 

    1. She’s  my favourite writer. I learned several of her poems by memory/by heart.

 

    1. A sergeon is a person who performs/does operations on patients.

 

    1. The water cooks/boils at 100 degree of Celsius.

 

    1. The countryside/nature in Wales is wonderful.

 

    1. Don’t give over/up! You know you can do it!

 

    1. She’s a baby-sitter . She looks after/for a child.

 

    1. It’s cold.  Put/take on your coat.

 

    1. Don’t take away/off my plate. I haven’t finish my dinner  yet.

 

    1. We have run up/out of juice. Can you buy some more?

 

    1. Please turn  up/down the music. I can’t sleep.

 

    1. It’s too late. They can’t  call over/off the match.

 

    1. I can’t agree with/to him.

 

    1. We arrived in/to Paris at 4 o’clock.

 

    1. She’s planning to open/opening a new shop next year.

 

    1. You play tennis very good/very well.

 

    1. Don’t walk/not walk on the grass.

 

    1. Tim and Tom stay/are staying in a hotel in Amsterdam this week.

 

    1. His car break down/off all the time.

 

    1. We go swimming three times a/the week.

 

    1. The book is completely different of/from the film.

 

    1. Don’t ask her for/of help.   She can’t help you.

 

    1. Thank you for telling me that. You’re honest/more honest than your brother.

 

    1. The article’s title/headline is “The terrible earthquake”

 

    1. Could you give me a prescription/a recipe for that wonderful dessert?

 

    1. You can choose among/between four prizes.

 

    1. Susan borrowed/lent me $100 yesterday.

 

    1. The chicken was delicious. Can you bring us the bill/payment?

 

    1. Would you like me to order/reserve a taxi?

 

    1. What a nice waiter, we must leave him a good tip/hint.

 

    1. You should/ought be quiet in a library.

 

    1. Susan has too much/enough money to buy a car. She’s lucky.

 

    1. If Jack doesn’t/don’t leave now, he will miss his train.

 

    1. Will George go/ Is George going to the football match tomorrow?

 

    1. Mary passed her exam yesterday, did she/didn’t she?

 

    1. Our new washing-mashine was delivered/were delivered last Friday.

 

    1. David is a/an doctor at a/the local hospital.

 

 

 

  1. Uzupełnij zdania odpowiednimi przyimkami:

 

At/from/on/in/until//by

 

 

 

  1. Are you ……. Year 4?
  2. Let’s go …… the cinema.
  3. Look ….. that girl! She’s amazing!
  4. It’s far away……..you.
  5. There aren’t any ghosts …..the castle.
  6. The kanguroo is …. Australia.
  7. Tom has supper……six o’clock.
  8. Mandy goes to school……car.
  9. We go swimming …..summer.
  10. He can play volleyball …Tuesday.
  11. Get….that horse.  It’s quite calm.

 

Wyrażenia do zapamiętania:

 

  1. Don’t  be  silly
  2. Be good/ benice
  3. Hurry up
  4. Play the drums
  5. Go water ski/ Do sport
  6. Wave goodbye
  7. Say hello
  8. No way
  9. Come on
  10. You’re welcome
  11. Never mind
  12. Thanks for your help
  13. Sorry to disturb you
  14. Stop it
  15. Don’t be nervous
  16. What a pity
  17. Wait a minute
  18. I can’t believe it
  19. Never mind
  20. I’m sorry to hear that
  21. Not at all.
  22. Twice a year.
  23. Here you are.
  24. Thanks. The same to you!
  25. Have a nice weekend!
  26. It’s none of your business.
  27. Can we do anything about it?
  28. That’s rubbish.
  29. I don’t care.
  30. What’s more
  31. Fall in love with somebody.
  32. I’ve been waiting for you all my life.
  33. In reply to your letter.
  34. You must be aware of danger you might come across.
  35. He’s good at playing chess.
  36. I’m interested in music.
  37. He is always obedient to his mother.
  38. I’m responsible for organizing this charity concert.
  39. Don’t be rude and don’t laugh at him.
  40. I would like to express my gratitude for everything you’ve done for me so far.
  41. I owe you a debt of gratitude.
  42. Make a mistake/joke
  43. Enter a competition
  44. Open an account
  45. Do a favour
  46. A tournament/championship takes place in Moskva.
  47. You are not allow to do it.
  48. Have breakfast/lunch/dinner/supper/ a meal
  49. Get a cold
  50. break  a promise
  51. blow a whistle
  52. toss a coin
  53. grind a coffee
  54. type a letter
  55. mix ingredients
  56. sketch a drawing
  57. clench a fist

 

KULTURA KRAJÓW ANGLOJĘZYCZNYCH – zagadnienia

 

1. Charakterystyczne  elementy krajobrazów, miejsca, zabytki  Australi, USA, Wielka Brytania.

 

2. Stolice, symbole, patroni  Anglii, Walii, Szkocji, Północnej Irlandii.

 

3. Świeta obchodzone w USA, WIELKA BRYTANIA

 

4. Parki narodowe USA i WIELKIEJ BRYTANII (konkretny stan USA lub kraj the UK)

UWAGA!

Konkurs odbędzie się we wtorek 19.11.2013 r. o godz. 8.00 w sali nr 6.

 

Copyright © 2018. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Głuchołazach Rights Reserved.


Facebook youtube